В Україні стало легше стати офіційним волонтером

Верховна Рада України дозволила особам, які займаються благодійною діяльністю, подавати заяву про включення до реєстру в електронній формі через додаток «Дія» та скасувати вимоги про надання довідки з банку щодо рахунків, які відкрито для благодійності.

Ухваленим Законом було внесено зміни до перехідних положень Закону «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Для включення до Реєстру волонтерів благодійник – тобто фізична особа подає у паперовій або електронній формі заяву з зазначенням реквізитів рахунків, відкритих на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності та копію документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код), або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера).

Зазначимо, згідно Закону, включення до Реєстру буде здійснюватися за заявницьким принципом протягом одного робочого дня. Передбачається, що заяву можна буде подати через додаток «Дія».

«Необхідність надавати довідку з банку про наявність волонтерських рахунків суттєво ускладнювала подачу документів. Тому велика кількість волонтерів просто цього не робить і працює поза Реєстром. Хоча, здавалося б, навіщо довідка про рахунки, якщо у заяві про включення до Реєстру вже містяться реквізити цих рахунків? Тому закон “Про благодійну діяльність потрібно було вдосконалювати, щоб він відповідав запитам суспільства та вимогам часу, – зазначає директор БФ «Карітас-Київ» о. Роман Сиротич.

Ще у 2014-му в Україні було створено реєстр волонтерів. Навіщо? Бо саме тоді виник потужний рух пересічних громадян, які буквально по копійці переказували кошти на допомогу нашим захисникам. А людина, яка допомагає армії, найчастіше збирає гроші на власну банківську картку. Й усі надходження (як правило, чималі), з точки зору законодавства, є прибутком – тобто, громадянин зобов’язаний сплатити з них 18% податку на доходи фізосіб, та 1,5% військового збору. Саме для того, щоб вирішити цю проблему, й з’явився Реєстр, який веде Державна податкова служба. Вона ж включає до Реєстру нових волонтерів.

Згідно з законодавством, банк, що випустив карточку, зобов’язаний робити перевірку, якщо сукупні надходження на неї перевищать 400 000 грн.

Банк може запросити інформацію про джерела походження коштів, передати дані податковій, а ще на час перевірки – призупинити фінансові операції. На практиці таке трапляється не часто: зазвичай банки лояльно ставляться до волонтерів, і рідко перешкоджають в їхній роботі.

Сама ж податкова може отримати доступ до інформації про надходження на рахунок волонтера лише за рішенням суду. Але для цього податківцям треба буде надати суду певні докази, що волонтер порушував податкове законодавство. Проте без рішення суду отримувати від банків певну інформацію можуть прокуратура і поліція.

Зокрема, банк має надати на їхній запит відомості про наявність та номери рахунків, залишок коштів на них, рух коштів на рахунках, призначення платежів, дані контрагента.

В Україні вже було декілька гучних кримінальних справ щодо відомих волонтерів – правоохоронці звинувачували їх в шахрайстві та протиправному заволодінні грошима благодійників. Проте в ряді випадків такі звинувачення виявилися помилковими.

Щоб уникнути помилкового кримінального обвинувачення волонтерів у шахрайстві з боку правоохоронних структур, мінімізувати ці ризики допоможе лише документування усіх своїх витрат, навіть найнезначніших.

Не маємо жодних сумнівів, що волонтерський рух – це справжня гордість для всього нашого суспільства, їхній внесок у нашу майбутню перемогу величезний.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.